16 aug. 2011

Mariestad


På vår lilla roadtrip mot Värmland stannade vi i Marestad för en övernattning. Och vilken vacker liten stad! Många gamla gränder och hus. Där fanns ett gammal gård eller vad man nu kan kalla det, som hade café och vandrahem. Tyvärr fick vi inte rum där men en våffla slank ner På kvällen hade de ett band som spelade där och alla satt i trädgården och lyssnade medans de fikade.

En liten bit från stad fanns en underbar badplats med en enorm brygga som var ett par meter hög. Vi åkte dit för ett kvällsdopp men jag tror att jag räknade till tre sisådär en 8 ggr innan jag vågade hoppa!
Underbara sommarkvällar, jag kommer att sakna de!




1 kommentar:

  1. Jag har "samlat" på ställen med små gränder i sommar känns det som, så en tur till Mariesatad kanske det får bli något år framöver. Christina

    SvaraRadera